Новые континенты, старая война: обзор world of warcraft: battle for azeroth

New Horde races

Highmountain Tauren: Highmountain Tauren are hulking bovine-like cousins of the Horde’s iconic Tauren race. Highmountain Tauren share many similarities to regular Tauren, sharing a reverence of nature and shamanism. These Tauren come with extra customization options, most notably with larger moose-like horns.

Nightborne Elves: Nightborne Elves are highly magical creatures you meet initially in the Legion expansion. The Nightborne were enslaved by The Burning Legion, but players band together to free them. The Nightborne ultimately decide to join the Horde, feeling closer alignment with the Horde’s magical Blood Elves, rather than the Alliance’s nature-loving Night Elves.

Zandalari Trolls: The Zandalari are an ancient Troll civilization endowed with advanced magic and barbarous savagery. Boasting the largest Troll empire in history, Horde players align themselves with the powerful Trolls to bolster ranks against the Alliance.

Mag’har Orcs: Available sometime in the future, the Mag’har Orcs are tribes remaining after the events of the Warlords of Draenor expansion. It is not known fully how they join the Horde (without data mining the beta), but they have far more customization options than current trolls, since they belong to various clans and creeds.

Новые квесты и союзные расы

В битве за Азерот вы будете играть через пользовательские квесты, чтобы привлечь новых союзников в вашу фракцию. Воспроизведение этих квестов откроет возможность играть за новые союзные расы, которые начинаются с уровня 20. В общей сложности шесть союзных рас запланированы для запуска, а в будущем – еще больше. Для Орды они включают Ночнорождённые, Таурены Крутогорья и Зандаларские Тролли. Между тем у Альянса будут Эльфы Бездны, Озарённые Дренеи и гномы из черного железа.

Кроме того, у Игроков будет специальный медальон, известный как Сердце Азерота, который является артефактом, который может быть прокачан азеритом и используется для расширения их брони.

https://www.youtube.com/embed//Xv1JzYDKoc8

Расширение также будет включать Островную экспедицию, где игроки будут исследовать неизведанные острова, Альянс и Орда будут участвовать в битвах над ресурсами. Островная Экспедиция будет включать в себя трехпользовательский игровой процесс, различные цели и противников ИИ. В битве за Азерот также войдут Warfronts, которые являются крупномасштабными битвами, вдохновленными корнями RTS Warcraft III. Это будут совместные рейды 20 игроков, где вы будете строить структуры, модернизировать исследования и привести свои войска к победе.

Сражения по всему миру

Крепость Стромгард

Мировое PvP претерпело существенные изменения: теперь все сервера World of Warcraft объединены в одно пространство без разделения на PvE и PvP игроков. Вместе с этим добавился «режим войны». Выключив его, игрок не сможет сражаться с другими игроками вне поля боя, даже если находится на локации вражеской фракции. Однако если режим войны включен, он будет получать больше опыта и золота за задания, а также получит доступ к уникальным активностям.

Первая — это ящики снабжения. Они падают в случайных местах на локациях нового дополнения, отмечаясь столбом света и меткой на карте. Та фракция, что захватит ящик первой, откроет всем ее членам доступ к сундуку с ворохом полезных вещей.

Вторая — это охота за убийцами. Если игрок совершил 10 убийств героев противоположной стороны, он получает метку «убийцы». Она дает ему бонус к урону и исцелению, но помечает его на карте для всех игроков противоборствующей фракции. А за его голову соперники получат особую и очень щедрую награду.

Новые идеи отлично разнообразили мировое PvP и исследование контента: задания в стане неприятеля выполнять гораздо веселее, когда приходится прятаться от вражеских патрулей случайных игроков и рисковать в попытках выполнить очередную «локалку». К сожалению, сам режим войны интересен, только если игроки целенаправленно захотят этой самой войной заниматься. По итогу получилось так, что большая часть пользователей предпочитает просто выключить PvP и мирно выполнять ежедневные локальные задания. Это не так весело, как эпическая мясорубка Орды и Альянса, зато более продуктивно для кошелька и экипировки. Лишний забег в эпохальное подземелье будет и полезнее, и быстрее, чем многочасовая охота за очередным разбойником-убийцей.

Расписание патчей Легиона

Существует теория, что патчи в Легионе выходят с интервалом в 77 дней.

В принципе, так оно и было до патча 7.3 и Анторуса. Информация об Анторусе впервые появилась в файлах игры задолго до пресловутых 77 дней, а само обновление выходит через 91 день после предыдущего патча.

Уже есть информация о патче 7.3.5 – предположим, он выйдет через 77 дней после Анторуса, 13 февраля 2018 года. Прибавим к этой дате еще 77 дней, получим 1 мая 2018 года – слишком рано для выхода нового дополнения.

Если же помнить о том, что в Легионе время выхода патчей немного изменилось, то расчеты следует немного пересмотреть – пусть выход обновления 7.3.5 будет 27 февраля 2018 года (91 день), а следующий патч 29 мая 2018 года – такая дата уже вполне подходит в качестве пре-патча перед выходом масштабного дополнения.

Длительность между патчами Легиона (дней)

Новые союзники

В конце Legion и начале Battle for Azeroth появились союзные расы: видоизмененные классические версии жителей Азерота с уникальной внешностью и способностями. В предыдущем дополнении ряды Альянса пополнили эльфы Бездны и Озаренные дренеи. Первые — высшие эльфы, ставшие заложниками могущественной вселенской пустоты. Однако силу неведомой сущности они смогли познать и обуздать, что сделало из них отличных волшебников. По внешности напоминают «темную» версию Кровавых Эльфов.

Озаренные дренеи не так сильно отличаются от своих классических собратьев. От обычных жителей Аргуса их отличает лишь источающая свет сила Наару, что населяет их тела. Из заметных отличий — дополнительный опыт за убийство демонов и взрыв волны Света после смерти.

Орда пополнилась тауренами Крутогорья и Ночнорожденными эльфами. Первые – антропоморфные быки с оленьими рогами из Расколотых Островов, умеющие атаковать врага мощным рывком. Вторые – древняя цивилизация ночных эльфов, ставшая заложниками Пылающего Легиона.

В Battle for Azeroth к фракциям добавились еще 2 расы. Альянсу достались дворфы Черного Железа, которые спустя многие годы смогли примириться с народами Восточных Королевств и заключить союз с Андуином Ринном. От обычных горных бородачей отличаются темной кожей и мрачной эстетикой, а также повышенной скоростью бега в подземельях и возможностью путешествовать по миру на буровых установках. Кроме подгорных воителей с будущими обновлениями в ряды Альянса вступят люди Кул-Тираса: уникальная вариация обычных людей, выполненная в морской тематике. Появятся жители Кул-Тираса в двух видах: толстяки с бакенбардами в стиле оригинального Warcraft и худые сутулые матросы.

Орда же смогла завербовать на свою сторону Маг’харов, орков из альтернативного Дренора, которые бежали от гнета победивших в другой реальности дренеев. Они имеют уникальные таланты, полезные для охотников, а также множество типов племенных раскрасок и украшений. В будущих обновлениях войска Сильваны пополнят тролли-зандалары в честь союза между Ордой и Зулдазаром.

Island Expeditions

Much of the new expansion revolves around traveling at sea, specifically to unique uncharted islands not yet found on the game’s world map. These procedurally-generated islands are ripe with loot to plunder, should you meet their unique challenges. Blizzard has developed advanced A.I. that more closely resembles unpredictable player behavior, so you’d better bring your A-game if you want to defeat those who are also seeking the island’s treasures.

There are a set amount of landscapes, but each island has hundreds of unique challenges, elite bosses, and other events that might appear as part of your expedition. The main aim of these scenarios is to gain Azerite to empower your equipment, but the events also spawn quests that can reward special mounts, cosmetic gear skins, and unique companion pets.

There are three difficulty tiers, each offering greater rewards in exchange for greater difficulty, in addition to a PvP tier, where the advanced A.I. enemies are placed with a team of players.

There are no quest objective markers on an Island Expedition, instead you must explore, follow clues, and chart the island map shrouded in an RTS-like Fog of War, as you attempt to gather Azerite faster than your enemies.

А стоит ли игра свеч?

Пока Battle for Azeroth судить очень рано. Дополнение еще только вышло, и всех идей, задуманных Blizzard для текущего аддона, игроки пока не увидели.

С одной стороны, коммьюнити World of Warcraft столкнулось со множеством ошибок и проблем: техническая сырость, недоработанность механик, откровенно скучные нововведения. Возможно, сказалась спешка: Blizzard хотят выпускать новое дополнение каждые 2 года. Также есть шанс повторения ситуации с Warlords of Draenor, когда основной штат разработчиков был задействован на новом проекте, из-за чего качество дополнения к World of Warcraft серьезно пострадало. А сейчас студия как раз готовит какие-то анонсы к будущему BlizzCon, да и во всю работает над World of Warcraft Classic. Вполне возможно, что на Battle for Azeroth просто не хватило рук.

Локальные задания торталанов представляют из себя забавные мини-игры. Они увлекательные, но их мало, из-за чего забава быстро наскучивает.

С другой стороны, проделанный труд действительно чувствуется: визуальная часть и общий дизайн выполнены на неописуемом для игры уровне. В Кул-Тирасе и Зулдазаре приятно находится, их интересно изучать. Новые сюжетные цепочки веселые и увлекательные, да и подземелья с рейдами вышли достойными. Blizzard открыли игрокам два огромных континента с шестью локациями в сумме, и это далеко не весь контент, что запланирован в Battle for Azeroth. Игроков ждут новые сюжеты и зоны для изучения, а также рейды, режимы и экипировка.

Да, студия совершила массу ошибок. Но Blizzard о них знает, не отрицает своих неудач и уже во всю исправляет все возможные недочеты. Если вы хотите вернуться в World of Warcraft ради нового дополнения или просто начать свое знакомство с игрой именно из-за Battle for Azeroth — стоит подождать еще пару обновлений, пока игра не войдет в более стабильное русло. Однако у нового аддона есть существенные достоинства и внушительный потенциал, из-за которых Battle for Azeroth можно дать кредит доверия. Дополнение только вышло, делать какие-то серьезные выводы всего по двум месяцам — очень поспешное решение.


80
Battle for Azeroth — отличное дополнение с неудачным стартом. Оно имеет все шансы стать лучшим среди всех аддонов последних лет, если Blizzard учтут и исправят все свои промахи. Пока поводов усомниться в качестве работ студии не было, так что в будущем успехе нового витка истории World of Warcraft можно почти не сомневаться.

Даниил Кортез@MigelKortez (60 lvl)

На чьей вы стороне?

Жителям Азерота удалось отбить внезапное нападение Пылающего Легиона. Победа досталась им дорогой ценой: много благородных героев пало в бою, клинок Саргераса нанес миру тяжелую рану. Но есть старый раскол, преодолеть который будет еще труднее. Исконное недоверие между Альянсом и Ордой грозит перерасти в новый конфликт — и никто не может предвидеть, чем это обернется для Азерота. Теперь героям — вам! — нужно найти новых союзников и выступить в бой за свою фракцию. С оружием в руках вам предстоит принять участие в ключевом эпизоде многолетнего противостояния.

Не время сидеть сложа руки! Начинайте готовиться к бою уже сейчас. Оформите предзаказ Battle for Azeroth, оседлайте позолоченного равазавра или соленогривого жеребца и отправляйтесь на поиски союзных рас. Заявите на весь Азеорт, за какую вы фракцию, и готовьтесь встретить противника во всеоружии.

Dungeons and Raids[]

Dungeons

  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Freehold (Tiragarde Sound)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Atal’Dazar (Zuldazar)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Kezan[citation needed]
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Kings’ Rest (Zuldazar?)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Shrine of the Storm (Stormsong Valley)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Siege of Boralus (Tiragarde Sound)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Temple of Sethraliss (Vol’dun?)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Tol Dagor (Stormsong Valley?)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. The Underrot (Nazmir)
  • Lua error in package.lua at line 80: module ‘Module:Factiongfx/faction_tip_link.json’ not found. Waycrest Manor (Drustvar)

Raids

Uldir: Halls of Control, 8 bosses, Titan quarantine facility. Face off against the source of the Zandalari’s corruption. Player’s will face off against Queen Azshara.

Overview[]

From official World of Warcraft Expansion Fact Sheet and official Battle for Azeroth page:

Azeroth paid a terrible price to end the apocalyptic march of the Legion’s crusade—but even as the world’s wounds are tended, it is the shattered trust between the Alliance and Horde that may prove hardest to mend. As this age-old conflict reignites, join your allies and champion your faction’s cause—Azeroth’s future will be forged in the fires of war.
Experience the relentless conflict at the heart of the Warcraft saga. Play through six new zones filled with new World Quests, new World Bosses, new raids and more as you determine whether the Horde or Alliance will shape Azeroth’s future.
In World of Warcraft: Battle for Azeroth, the seventh expansion to Blizzard Entertainment’s acclaimed massively multiplayer online role-playing game, the fall of the Burning Legion sets off a series of disastrous incidents that reignites the conflict at the heart of the Warcraft saga. As a new age of warfare begins, Azeroth’s heroes must set out on a journey to recruit new allies, race to claim the world’s mightiest resources in order to turn the tides of war, and fight on several fronts to determine whether the Horde or Alliance will lead Azeroth into its uncertain future.
  • EXPLORE TWO FABLED KINGDOMS – As a champion of the Horde, travel to Zandalar to persuade the trolls to lend their naval might to the war effort. As a defender of the Alliance, sail to the seafaring kingdom of Kul Tiras, home of Jaina Proudmoore, and rally its inhabitants to fight for your cause. Once you’ve successfully recruited one of these proud kingdoms to your faction, infiltrate the enemy’s newly claimed territory.
  • REDISCOVER AZEROTH AS NEW ALLIED RACES – Take a new form for your adventures as new playable Allied Races. Embark on a quest to earn the favor of the Lightforged draenei, Highmountain tauren, Nightborne, Void elves, Dark Iron dwarves, and Zandalari trolls to unlock each race and add their strength to your faction. Create a new character and complete the full leveling experience to earn a distinctive Heritage Armor set.
  • PLUNDER THE ISLANDS OF THE GREAT SEA – Explore Azeroth’s uncharted isles in Island Expeditions. Battle in groups of three as you race against cunning rival intruders (or enemy players) to collect the island’s resources and fuel the war effort. Constantly evolving challenges await as you traverse frozen landscapes near Northrend, open the gates of an abandoned Gilnean castle, navigate a war between elementals, and more.
  • CHARGE INTO THE WARFRONTS – Head to the frontlines and take part in a large-scale, 20-player cooperative Warfront to claim a key strategic location. Build up your faction’s forces, lead the charge as your troops siege the objective, and fight the enemy commander in this new PvE mode inspired by classic Warcraft RTS battles.
  • INFUSE YOUR ARMOR WITH TITANIC MIGHT – Seek out Azerite, an invaluable new resource that has emerged in the Legion’s wake. Imbue the Heart of Azeroth—a legendary neck piece entrusted to each hero by Magni Bronzebeard—with Azerite to customize your armor with new powers and traits.
  • BATTLE TO LEVEL 120 – Trace the seeping corruption of the Blood God to the Underrot, unearth the secrets of a lost titan vault, escape from the Drust Land of the Dead, and more as you quest through 10 new levels—then continue to grow in power through new World Quests, raids, dungeons, and more.

World Of Warcraft: Dragonflight Review — Who Says You Can’t Go Home?

07 December 2022

World of Warcraft: Battle For Azeroth — Come One, Come All

08 October 2018

World of Warcraft: Legion Review

27 September 2016

Контент, который не готов

Как и все дополнения к World of Warcraft, Battle for Azeroth привнесла множество новых геймплейных идей и механик. И, к сожалению, ни одна из них не вышла так, как надо. Практически все нововведения вызвали бурю негодования у коммьюнити из-за своей сырости и недоработанности.

Пожалуй, самым частым предметом критики стала азеритовая броня — механика, пришедшая на смену классовому артефакту из Legion. Каждый герой получает особое ожерелье в начале сюжета Battle for Azeroth, Сердце Азерот. Оно способно впитывать минерал азерит, чтобы потом использовать его силу для улучшения особых азеритовых доспехов: шлема, наплечников и нагрудника. Каждый из трех элементов экипировки обладает уникальными пассивными и активными навыками, которые по задумке должны были серьезно разнообразить геймплей всех классов и прийти на смену как новым классовым талантам для 120 уровней (которых в Battle for Azeroth не ввели) и рейдовым комплектам.

Но в итоге все вышло неоднозначно: азеритовые таланты либо почти не меняли геймплей, либо давали игрокам несбалансированное преимущество. Помимо этого способностей было слишком много, из-за чего их полезность пострадала: преобладающая часть азеритовых талантов была лишь невнятными пассивными бонусами или эффектами, которые наносят урон с определенным шансом. Из-за этого разрекламированное нововведение оказалось банально скучным и невыразительным. И эта проблема касается и других нововведений.

Например, экспедиций, нового режима в World of Warcraft. Фракции посылают своих героев на неизученные острова Кул-Тираса и Зулдазара, чтобы те искали месторождения азерита для войск Альянса и Орды. Суть такова: от каждой из сторон в экспедицию отправляются по три персонажа. Обе команды должна собрать определенное количество азерита быстрее оппонента, чтобы одержать победу. Добыча минерала осложнена не только наличием противника, но и суровыми условиями самих островов: земли кишат случайными монстрами, ловушками и динамическими событиями (в любой момент могут напасть дикие тролли, контрабандисты Торговой Компании и другие нехорошие личности). К тому же, помимо честного сбора азерита, всегда можно подрезать добычу у вражеской команды, просто убив ее членов.

Торталаны, раса черепахолюдей-исследователей

На бумаге концепт выглядел невероятно весело и интересно: напряженное противостояние команд, десяток различных по теме и дизайну островов, динамические события и уникальные награды. На деле же режим оказался заброшенным игроками чуть ли не в первые недели дополнения. Процесс сбора азерита до жути рутинный: из забега в забег приходится толпами нарезать стоячих монстров, а задания и уникальные события либо слишком редко попадаются, либо просто неинтересны. В PvP-режиме экспедиций тоже никто не предпочитает играть: гораздо полезнее пойти на поля боя, да и получать уникальные награды таким способом непродуктивно. Куда легче и быстрее исследовать остров на самой легкой сложности — награда одна и та же вне зависимости от того, включен героический режим или эпохальный.

То же самое касается и фронтов, другого нововведения, которым Blizzard привлекала внимание к Battle for Azeroth на многочисленных демонстрациях. В своей основе фронты — это те же поля боя, только четко привязанные к текущему сюжету войны фракций и имеющая уникальную механику постройки базы

Подобно жанру MOBA, в ходе сражения союзные NPC идут в наступление на укрепления противников, пока игроки оказывают им поддержку. Герои могут собирать ресурсы и тратить их на покупку дополнительных войск и прокачку сил наступления: постройку осадных машин, открытие новых видов солдат и улучшение снаряжения союзных ботов.

По задумке фронты должны были стать смесью классических RTS с полями боя World of Warcraft. На деле же оказался еще один скучный и долгий PvE-режим, в который люди играют лишь ради уникальных моделей снаряжения. Битвы долгие и не динамичные, проиграть в них практически невозможно (только если весь рейд из 20-25 человек станет столбом и не будет ничего делать), а награда будет составлять лишь один кусочек целого комплекта, из-за чего перепроходить фронты ради полного сета придется десятки раз. А надоедают они буквально после первого посещения.

When does Battle for Azeroth go live?

In the past, Blizzard has rolled expansions out region-by-region, at different times. For Battle for Azeroth, a worldwide simultaneous launch is planned. Note that I say «planned» because this is an MMO, and MMO launches practically never go as planned. Odds are there will be server crashes and long queues to log in. Still, if you want to be (or attempt to be) first in line, here’s when BfA will launch, broken down by time zone:

Pacific Daylight Time (PDT): 3pm, August 13Eastern Daylight Time (EDT): 6pm, August 13Central European Summer Time (CEST): 12am, August 14British Summer Time (BST): 1am, August 14Australian Eastern Standard Time (AEST): 8am, August 14

Battle for Azeroth: Story Summary

If you’re a new or returning player, now is undoubtedly the best time to get back into World of Warcraft, since a large expansion is about to come and completely level the playing field for the MMO’s millions of players. With Battle for Azeroth, the level cap will increase to 120, granting two large new continents to explore and digest.

In the previous expansion, the demonic forces of The Burning Legion invaded Azeroth once again, and players across both playable factions, the Horde and the Alliance, united in a fragile pact to vanquish the franchise’s most iconic foes. By the end of the Legion expansion, the demons were once again defeated, but Azeroth itself was deeply wounded.

The gargantuan dark titan known as Sargeras plunged his gigantic sword deep into the heart of Azeroth itself, creating a huge fissure deep in the deserts of Silithus. The wound was ultimately stabilized, using the power from your artifact weapon obtained during the expansion, but Azeroth still bleeds, literally.

The crystallized essence of the planet, now known as Azerite, is bubbling up all over the land. Early on, Horde players discovered the power and potency of this strange new mineral and sought to extract it before the Alliance could gain knowledge of it. Naturally, it didn’t go to plan.

The Alliance began harvesting Azerite for itself, having killed the Horde goblin miners in the desert sands. Alarmed, the Horde leader Warchief Sylvanas, resolved to capture the Night Elf city of Darnassus, to the north of the main Horde city, Orgrimmar. Again, things didn’t exactly go to plan.

Sylvanas initially planned to simply capture the city, holding its inhabitants hostage. But after the Night Elf leaders were able to escape, rather than cut her losses, Sylvanas ordered the Horde to burn down the entire city, slaughtering hundreds, maybe thousands of innocent civilians. As a noble, honorable faction, many Horde leaders (and indeed, players), were alarmed by Sylvanas’ actions, forming the basis of the Horde story arc moving into Battle for Azeroth.

The Horde and Alliance are back at war, despite working together during Legion. The Alliance are gearing up in an attempt to take Sylvanas’ home kingdom, Lordaeron, as players will seek new lands and new allies, unravelling the mysteries of Azerite, and all-new threats lurking in the shadows.

Warfronts

Warfronts is new player vs. environment () content that depicts the conflict between the Alliance and the Horde. New Warfronts will open up as the expansion receives free content patches over time, depicting some of the biggest wars in the game’s story.

Warfronts are inspired by World of Warcraft’s real-time strategy game (RTS) roots, and even feature armor rewards modeled after some classic Warcraft designs of yesteryear. As players in a region contribute resources to the war effort, eventually, the battle will unlock, allowing players to queue up for a 20-player war scenario.

Players will be able to construct buildings, RTS-style, that contribute troops and other abilities to the war effort. When the battle is won, players will gain access to new quests and rewards, while the losing faction will begin the resource gathering cycle again.

Many famous battles from Warcraft history are likely to appear as new Warfronts throughout the expansion, with hints that iconic fights between Tarren Mill and Southshore could also play a part. Warfronts will be a way to gain powerful and cosmetic rewards collaboratively.

Battle for Azeroth: New Dungeons and Raids

Battle for Azeroth (Image credit: Blizzard Entertainment)

Battle for Azeroth will feature ten new 5-man dungeons at launch, epic world bosses, and a new raid «Uldir» for groups of up to 25 players.

Atal’Dazar: Atal’Dazar is an ancient Zandalari tomb housing the remains of the empire’s kings of old. Dark forces have entered the tomb, resurrecting the dead for their evil agenda.

Freehold: Freehold traditionally served as a safe haven for all of the ocean’s scum and villainy. A port steeped in piracy, Freehold has come under the brutal rule of the Irontide Raiders.

King’s Rest: King’s Rest is another Zandalari tomb, the final resting place of some of the empire’s greatest champions, rulers, and conquerors. Dark magic has taken hold there, and players must dive into the depths to eradicate it.

Shrine of the Storm: The Kul Tiran fleet might be the most powerful naval force Azeroth has ever known. Before sailing into battle, the fleet docks at the Shrine of the Storm to receive powerful blessings. Ancient forces are attempting to wrest power from this sacred place, and perhaps gain control of the Kul Tiran fleet itself.

Siege of Boralus: Lady Ashvane’s Azerite weapons and summoned horrors threaten the ancient Kul Tiran city, and it’s up to players to step in and help liberate the populace.

Temple of Sethraliss: An ancient god-like Snake Loa known as Sethraliss is buried deep in the temple’s tombs. Evil forces have infiltrated the temple to attempt to steal the Loa’s powers for themselves, and it’s up to you to stop them.

The MOTHERLODE!!: The Isle of Kezan, a goblin player’s starting zone, got utterly destroyed during the Cataclysm by a gigantic volcanic eruption. The catastrophe, however, has produced tonnes of pure Azerite to bubble up on the lava-blasted island. Players must head there to stop their enemies from getting the Azerite first.

The Underrot: Deep in the swamps of Zandalar, a supernatural blight is spreading outwards across the island. If players don’t uncover the source fast, it could leave the island in ruin.

Tol Dagor: Once a Kul Tiran prison, Lady Ashvane has taken it over, using it as a dungeon for her enemies.

Waycrest Manor: Waycrest was once the seat of power for one of Kul Tiras’ most powerful ruling families. Now, dark rumors hang over the manor, with tales of undeath, vile rituals, and kidnapped travelers running amok.

Uldir: The first of Battle for Azeroth’s raids is an abandoned Titan laboratory, where the cosmos’ most powerful beings experimented on ways to eliminate Azeroth’s corruptive Old Gods. After the Titans were defeated by Sargeras, the facility remained abandoned, but the festering horrors within endured, growing ever stronger. It is deep within Uldir that players will encounter G’huun, a manufactured abomination the Titans had inadvertently created during their experiments on the Old God’s endless corruption.

What’s in Battle for Azeroth?

So many things, but we’ll summarize the biggest. Players will get to explore two new continents (more like islands really), each broken into three zones each. Horde players will start in Zandalar, a land full of Aztec and Mayan aesthetic influences, ruled by trolls that are literally dinosaur wizards. Alliance players will start their adventures in Kul Tiras, home to the strongest navy ever known. Once you hit the new level cap of 120, you’ll be able to explore the other faction’s continent.

There are 10 new dungeons, three of which are open to players right away at level 110, one of which is unlocked at level 115, five more which are unlocked at level 120, and one which requires players to complete the War Campaign storyline for your faction. The first raid, Uldir, will go live on September 4, with more raids coming further down the line.

Two new types of content — Island Expeditions and Warfronts — are also part of BfA. Island Expeditions are repeatable 3v3 scenarios which take place on small islands, where your goal is to beat the other faction’s team in resource gathering (which can be done a number of ways) and come in both PvE and PvP varieties. Warfronts, meanwhile, are large-scale 20-player scenarios which are strictly PvE, and challenge players to make a major siege against a fort controlled by the opposition. Only one will be available at launch, located in the Arathi Highlands.

There are also new races to play as, though they won’t work quite like they did in previous expansions. Instead, you’ll have to earn reputation with the race’s associated faction in order to gain access to a short series of quests which will bring said faction into the Alliance or Horde. On the Alliance side we have Kul Tiran Humans, Dark Iron Dwarves, Lightforged Draenei, and Void Elves. On the Horde side there’s the Zandalari Trolls, Mag’Har Orcs, Highmountain Tauren, and Nightborne.

Battle for Azeroth: New Dungeons and Raids

Battle for Azeroth (Image credit: Blizzard Entertainment)

Battle for Azeroth will feature ten new 5-man dungeons at launch, epic world bosses, and a new raid «Uldir» for groups of up to 25 players.

Atal’Dazar: Atal’Dazar is an ancient Zandalari tomb housing the remains of the empire’s kings of old. Dark forces have entered the tomb, resurrecting the dead for their evil agenda.

Freehold: Freehold traditionally served as a safe haven for all of the ocean’s scum and villainy. A port steeped in piracy, Freehold has come under the brutal rule of the Irontide Raiders.

King’s Rest: King’s Rest is another Zandalari tomb, the final resting place of some of the empire’s greatest champions, rulers, and conquerors. Dark magic has taken hold there, and players must dive into the depths to eradicate it.

Shrine of the Storm: The Kul Tiran fleet might be the most powerful naval force Azeroth has ever known. Before sailing into battle, the fleet docks at the Shrine of the Storm to receive powerful blessings. Ancient forces are attempting to wrest power from this sacred place, and perhaps gain control of the Kul Tiran fleet itself.

Siege of Boralus: Lady Ashvane’s Azerite weapons and summoned horrors threaten the ancient Kul Tiran city, and it’s up to players to step in and help liberate the populace.

Temple of Sethraliss: An ancient god-like Snake Loa known as Sethraliss is buried deep in the temple’s tombs. Evil forces have infiltrated the temple to attempt to steal the Loa’s powers for themselves, and it’s up to you to stop them.

The MOTHERLODE!!: The Isle of Kezan, a goblin player’s starting zone, got utterly destroyed during the Cataclysm by a gigantic volcanic eruption. The catastrophe, however, has produced tonnes of pure Azerite to bubble up on the lava-blasted island. Players must head there to stop their enemies from getting the Azerite first.

The Underrot: Deep in the swamps of Zandalar, a supernatural blight is spreading outwards across the island. If players don’t uncover the source fast, it could leave the island in ruin.

Tol Dagor: Once a Kul Tiran prison, Lady Ashvane has taken it over, using it as a dungeon for her enemies.

Waycrest Manor: Waycrest was once the seat of power for one of Kul Tiras’ most powerful ruling families. Now, dark rumors hang over the manor, with tales of undeath, vile rituals, and kidnapped travelers running amok.

Uldir: The first of Battle for Azeroth’s raids is an abandoned Titan laboratory, where the cosmos’ most powerful beings experimented on ways to eliminate Azeroth’s corruptive Old Gods. After the Titans were defeated by Sargeras, the facility remained abandoned, but the festering horrors within endured, growing ever stronger. It is deep within Uldir that players will encounter G’huun, a manufactured abomination the Titans had inadvertently created during their experiments on the Old God’s endless corruption.

Allied races

As part of Battle for Azeroth, players will be able to unlock new «Allied Races» to join the Horde and the Alliance, becoming playable after meeting certain conditions. Some of the new races are already available in the game for pre-purchases, while others will become unlocked while playing through the new content. Blizzard has also confirmed that beyond the ones we know so far, further races are planned to join the Horde and Alliance in future patches for free. The new races we know about so far are as follows.

Each of the new races has access to special racial abilities that set them apart from others and can gain access to unique cosmetic armor sets if leveled from 1 to 120 the old fashioned way, instead of using one of the boost tokens that come with an expansion purchase.

Связь книг с дополнениями

Исторически сложилось так, что перед выходом дополнения появляется книга, но промежуток между ее публикацией и релизом может сильно разниться.

Сравните:

  • Катаклизм – 49 дней между выходом дополнения и публикацией книги «The Shattering».
  • Туманы Пандарии – 32 дня между релизом дополнения и выходом новеллы «Tides of War».
  • Дренор – 191 день между выходом «War Crimes» и запуском дополнения.
  • Легион – 140 дней между публикацией книги «Illidan» и выходом дополнения.

Как видно, между выходом книг и запуском Дренора и Легиона прошло достаточно много времени, в то время как Катаклизм и Туманы Пандарии были выпущены буквально через 1-1,5 месяца после публикации соответствующих книг.

Уверенно можно сказать одно – книги всегда выпускают до официального запуска дополнения.

Таким образом, можно сделать вывод, что никаких пре-патчей мы не увидим как минимум до середины июня 2018 года.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Косплей-шоп
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: